ML alkalmazása az egyedi vásárlói szándék meghatározására a Magyar Telekom-nál

A modern, személyre szabott marketing egyik legfontosabb feladata, hogy miként tudja segíteni a fogyasztót a céljainak minél gyorsabb és gördülékenyebb elérésében. Az előadás során bemutatásra kerül egy megvalósult, ML alapú modell, amelynek segítségével pontosan meghatározható az egyedi vásárlói döntések jövőbeni bekövetkezésének ideje és a fogyasztó pontos termék és szolgáltatás preferenciája. Ezek birtokában a retargeting és a lead menedzsment is megújult a Magyar Telekom-nál, a teljes vásárlói útvonalon történő optimalizálásnak köszönhetően pedig bevételben és felhasználói élményben is nagymértékű javulás következett be.

Erdélyi Balázs
Data Scientist Chapter Lead, Magyar Telekom Nyrt. 

Akadémiai karrier felépítésével kezdte pályáját, a Szegedi Tudományegyetem Bolyai Matematikai Intézetében végzett doktori tanulmányai mellett főállású oktatóként is a matematikának a szélesebb körű gyakorlati alkalmazásait támogatta. Ezt követően a bankszektorban a kockázati módszertanokat kutatta. A telekommunikáció területére váltva a digitális területek felé fordult, ahol az ügyfél elégedettség növelése és az e-sales adatvezérelt optimalizálása mellett köteleződött el elsősorban a display hirdetési piacon és a Telekom.hu-n. Fő érdeklődése az öntanuló algoritmikus ajánlati motorok és az ebből e2e felépíthető tejes körű vállallati kampány rendszerek. A Big Data és a perszonalizáció területén végzett kiemelkedő teljesítményét a Magyar Telekom Innovációs Díjjal, a Deutsche Telekom Global Talent Pool kinevezéssel jutalmazta.