Online játékból milliárdos bevételek – World of Tanks

A Wargaming legnépszerűbb játékának, a World of Tanks-nek több mint 110 millió regisztrált és 4 millió konkurens játékosa van folyamatosan. A játék alapverziója ingyenes. A cég adatokat gyűjt minden játékosról a bejelentkezéstől kezdve a kilépésig. A játékban történő események mellett a játék közbeni chat logokat is elemzés illetve a játékosok social media tevékenységét is monitorozzák. Havi szinten több mint 30TB adatot elemeznek, az elemzések célja a játékosok megtartása, az élmény fokozása, fizetős szolgáltatások, játékok fele való terelés, frusztrációt okozó pontok kiiktatása.
Az előadás bemutatja, hogy a cég milyen nehézségekbe ütközött amikor tisztán open source technológiákkal próbálta megoldani fejlett analitikai elemzéseit és hogyan sikerült az open source eszközök és a SAS analitikai platform kombinációjával egy automatizált, menedzselhető, skálázható, éles üzemet támogató analitikai környezetet létrehoznia.

Abrán József
Customer Advisory Manager,  SAS Institute Kft.

Abrán József a Kolozsvári Műszaki Egyetemen Automatizálás és Számítógépek karán szerzett BSc majd MSc diplomákat. Jelenleg a SAS Magyarország és Adria régió ügyfél tanácsadási tevékenységeit irányítja. Közel 20 éves, adattárház, fejlett analitika, BI és CRM területeken szerzett tapasztalatával legfontosabb célja a SAS legnagyobb ügyfeleinek támogatása SAS környezetük optimalizálásában és új kihívások, mint pl. a Big Data feladatok, valós idejű döntéstámogató rendszerek SAS technológiákkal történő megvalósításában.

Gálfi Gergely
Senior Data Scientist,  SAS Institute Kft.

Gálfi Gergely fizikusként végzett, pályája kezdetén csillagászati kutatásokhoz kapcsolódó szoftver fejlesztésekben vett részt. Több mint 15 éve foglalkozik adattisztítási feladatokkal, adatbányászati elemzésekkel, jelenleg a SAS Ügyfél Tanácsadási csapata tagjaként a legújabb SAS technológiák, megoldások ügyfelekkel történő megismertetésében, pilotok megvalósításában vesz részt.